16/2/15

Η σκάλα της αγάπης της Γιολάντας Τσορώνη - Γεωργιάδη

Προτάσεις για αξιοποίηση του νέου παραμυθιού της Γιολάντας - Τσορώνη Γεωργιάδη , "Η σκάλα της αγάπης"


  • Πώς φαντάζεστε τη σκάλα της αγάπης ; Τι λέτε να ετοιμάσουμε μια σκάλα , γράφοντας αγαπημένες λέξεις πάνω σε κάθε σκαλοπάτι , όπως τρυφερότητα , ζεστασιά , θαλπωρή , στοργή , αγκαλιά , φροντίδα , προστασία κλπ ; Πόσο μεγάλη θα μπορούσε να γίνει η σκάλα μας  ; Τι θα λέγατε στη σκάλα της δικής μας αγάπης να γράφαμε τους αγαπημένους μας ήρωες παραμυθιών , τα αγαπημένα μας παραμύθια , τους αγαπημένους μας συγγραφείς , τα αγαπημένα μας φαγητά , τα αγαπημένα μας χόμπυ ή , ό,τι άλλο αγαπημένο θα θέλατε να προτείνετε ;
  • Πού νομίζετε ότι θα μπορούσε να οδηγήσει  αυτή η σκάλα της αγάπης ;
  • Ας συμπληρώσουμε τη φράση : "Όταν υπάρχει αγάπη ..."
  • Αν σας ζητούσαν να επιλέξετε ένα διαφορετικό τίτλο για το παραμύθι τι θα πρότεινατε ;
  • Παρατηρήστε προσεκτικά το εξώφυλλο . Ποια ζωάκια εικονίζονται σ' αυτό ; Τα γνωρίζετε ; Ξέρετε που ζουν ,με τι τρέφονται , ποιες είναι οι συνήθειές τους ; Από πού έχετε μάθει γι' αυτά τα ζώα ; Τα έχετε δει σε κάποιο ντοκιμαντέρ , σε κινούμενα σχέδια , σε τσίρκο , σε κάποιο περιοδικό ή στο διαδύκτιο ή κάπου αλλού ; Θέλετε να μάθουμε περισσότερα γι' αυτά ;
  • Πριν διαβάσετε όλη την ιστορία , σκεφτείτε τι θα μπορούσε να προτείνει το μυρμηγκάκι για να φτάσει το αστέρι στον ουρανό . 
  • Πώς ήταν τα ζώα στην αρχή ; Πώς είναι στο τέλος του παραμυθιού ; Μπορούμε να δείξουμε τις εικόνες αυτές του παραμυθιού μόνο και να μας πουν ποια νομίζουν  ότι είναι η εξέλιξη της ιστορίας ;
  • Γνωρίζετε άλλα παραμύθια της Γιολάντας με κάποιο αστέρι ; Γνωρίζετε παραμύθια από την ίδια συγγραφέα με θέμα την ομαδικότητα και τη φιλία ; Τι συμπέρασμα μπορούμε να βγάλουμε διαβάζοντας τα βιβλία της Γιολάντας μας ;
  • Τι είναι το "Ιατρείο μικρών ζώων " ; Ποιος εργάζεται εκεί ; Τι ξέρετε για τον κτηνίατρο ; Αν έχουμε τη δυνατότητα , μπορούμε να καλέσουμε κάποιον κτηνίατρο στο σχολείο μας , για να μας μιλήσει για τη δουλειά του . Ποια άλλα επαγγέλματα ή οργανώσεις γνωρίζετε για τα ζώα ; 
  • Με ποια σειρά προσπάθησαν τα ζώα να βάλουν το αστεράκι στον ουρανό ; Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που τα κάνει σημαντικά ; Προσπάθησαν όλα τα ζώα που εικονίζονται στο παραμύθι ; Τι νομίζετε ότι θα έκανε ο ιπποπόταμος ή η ζέβρα ; Γνωρίζετε άλλα ζώα με κάποιες ιδιαίτερες ικανότητες ; Μπορείτε να τα καταγράψετε ; 
  • Όταν τα μυρμηγκάκια κατάφεραν να βάλουν το αστεράκι στον ουρανό , πώς νομίζετε ότι ένιωσαν τα άλλα ζώα ; Τι πιστεύετε ότι έκαναν ;
  • Πώς αντιμετωπίζουν οι συμμαθητές του ένα αδύναμο παιδί , όταν έχει να προτείνει κάτι σημαντικό ; Αλλάζουν στάση στην πορεία ; Του δίνουν εύκολα την ευκαιρία να εκφράσει την άποψή του ; Ακολουθούν όσα προτείνει αδιαμαρτύρητα ;
  • Συζητάμε για τα πλεονεκτήματα της ομαδικής συνεργασίας και τα μειονεκτήματα της ατομικής προσπάθειας , Γράφουμε σε δυο χαρτιά κάνσον διαφορετικού χρώματος της επιλογής σας : Μόνος μου μπορώ ... / Μαζί μπορούμε ... Ποια είναι πιο πολλά ; Μήπως είναι μια ευκαιρία να αρχίσουμε να κάνουμε πιο πολλές ομαδικές εργασίες ; Μήπως με αφορμή το παραμύθι να χωριστούμε σε ομάδες και να ετοιμάσει η κάθε ομάδα της δικής της σκάλα αγάπης ; 
  • Το αστέρι της τάξης είμαι εγώ !!!!!!!! Το κάθε παιδί γράφει μέσα σε ένα αστεράκι γιατί πιστεύει ότι είναι σημαντικό !!(για παιδιά που ξέρουν ήδη να γράφουν , καλύτερα για μαθητές Α και Β Δημοτικού ) Τα αστέρια αυτά μπορούμε να τα κολλήσουμε σε ένα χαρτόνι , με θέμα :" Τα αστέρια της τάξης !!!!" 
  • Για παιδιά Δημοτικού , επίσης μια ακόμη δραστηριότητα : Μέσα στην τάξη αναζητώ ένα αστέρι φωτεινό !!!! Στην πλάτη κάθε παιδιού κολλάει ο εμψυχωτής ένα αστέρι . Τα παιδιά κινούνται ελεύθερα μέσα στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής ,κρατώντας ένα μολύβι ή μαρκαδόρο. Στο δρόμο τους συναντώντας τα άλλα  παιδιά αστέρια , γράφουν στα αστεράκια των φίλων τους μόνο θετικά γνωρίσματα , κάτι που πιστεύουν ότι τα κάνουν ξεχωριστά , π.χ. είναι έξυπνος , είναι γελαστή , γράφει  όμορφα γράμματα , τρέχει γρήγορα , χορεύει πολύ όμορφα , είναι αστείος κλπ 
  • Όταν πέφτει ένα αστέρι στη γη , λένε , κάνε μια ευχή !!! Ας γράψουμε κι εμείς τις δικές μας ευχές σε ένα ευχόδεντρο ή στη σκάλα των ευχών ή στα μπαλόνια των ευχών . 
  • Μπορούμε επίσης να ετοιμάσουμε μικρά ποιηματάκια , όπως : 
Ένα μυρμηγκάκι τόσο δα , 
είχε μια ιδέα , που έφτασε ψηλά !!!! 
Ένα μυρμηγκάκι τόσο δα , 
τους φίλους του φωνάζει , 
το αστεράκι ψηλά ανεβάζει !!!

Απολαύστε το νέο βιβλίο υπέροχο της Γιολάντας μας από τις εκδόσεις Σαββάλα

2 σχόλια:

  1. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΝΘΗ.....ΜΠΡΑΒΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ΘΑ ΣΤΗΝ ΚΛΕΨΩ!!!!!!!!!!!!!!ΜΠΡΑΒΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν περίμενα τίποτα λιγότερο από σένα, Ανθή μου! Εξαιρετικές όλες οι προτάσεις αξιοποίησης της ιστορίας! Πολύ σε ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή